a vége felé • to the end


Amikor még tervezőgrafikus voltam, mindig több tervet készítettem az ügyfeleknek. Különböző stílusú és hangulatú prezentációkkal rukkoltam elő, remélve, hogy azok közt megtalálják az igazit. A vége mindig ugyanaz lett: az összeset akarták! Rendkívül hízelgő volt eleinte, aztán maga a gyötrelem. Egy cégnek szerencsés esetben egy arculata van egyazon időben, szóval elindult a huzavona, hogy az öt-hat tök különböző tervből tudok-e egyetlen tervet kovácsolni. Természetesen úgy, hogy mindegyik előnyeit egyesítse! Könyörögtek és én engedtem. Sokszor végigkínlódtam ezeket a folyamatokat, mire jött a megvilágosodás. Attól kezdve nem szálltam be a körhintába (saját érdekemben), így az ügyfeleknek választaniuk kellett. Fellélegezhettem, mert ez is működött. Több hajam maradt és nyugodt alvással tölthettem az éjszakákat. A történelem azonban úgy tűnik megismétli önmagát, ezúttal családi szinten: a Gü játéknál ismét előrukkoltam néhány tervvel, boldogan ugrándozva…mire felcsendült a régi nóta. Nem lehetne…? Csakhogy most én is csatlakoztam a kórushoz! Azon kaptam magam, vívódó, önmarcangoló ügyfél lettem! ááááá Persze a kínlódásom - csakúgy mint korábban az ügyfeleinké - teljesen jogos: ennyi kafa kis karaktert nem lehet nem megmutatni, de az összeset egyszerre marhaság. Jó, de akkor melyik legyen? Ugyanakkor a játékmenetről is képet kell, hogy adjon a borító. Persze legyenek rajta kincsek, mert azok csillognak, meg Gü is, mert az meg cuki. Az erdő meg állati jól sikerült. Na akkor ennyi. Azt hittem könnyű lesz, de miért is lenne az?






When I worked as a graphic designer, I always made about five different designs for our customers. I presented my plans in different styles and moods, hoping that the costumers will be able to find their favorite among them. But the end was always the same: they wanted all! I was extremely proud at first, but this feeling disappeared as soon as I started to realize. Everybody knows, that a company should have one logo, so the customers wanted me to mix my five different designs and turn them into one. They begged me and I tried to solve this problem. I have walked through these processes several times before the enlightenment came: that is impossible! From that point, I did not get into the carousel again! The customers had to choose! I could breathe up, because my plan worked! But now, history, however, seems to repeat itself. This time in a family scene. The cover of the Güs is in the spot. I made a couple of plans as I used to, and I was jumping happily  ... when the old tune rang up. “Could it be …?” Ahhhhh…! But this time I agreed with them! OMG, I've became a customer! But maybe you can understand my situation: there are so many cute characters in the game, that I want to show on the cover, but it wouldn’t be fortunate to show all of them in the same time. But how could I choose? However, the cover has to show the atmosphere of the game also not just the characters and obviously I have to put the treasures on it, just because they are sooooo glittering and shiny!  …and I should introduce the Güs too, because they are sweet. I thought it would be easy, but it’s not.