A szellem és az arany kulcsok • The Ghost and the Golden Keys




"Azért írok, hogy szórakoztassam a bennem élő gyermeket és csak remélni tudom, hogy a többi gyermek is örömét leli a történeteimben." Akárcsak Astrid Lindgren-nek, lehetne ez a mi mottónk is – persze játékkal behelyettesítve.

A szellem és az aranykulcsok című új játékunk grafikai tervezése elkészült. Igen, tudom! :-) Ami azt illeti én is meglepődtem a lendületen! De a lényeg, hogy az anyag már a férjemnél van, hogy megkezdhesse a nyomdai előkészítést és a pontosítást.

Ez a játék is – akárcsak a Gük – egyszerűsége ellenére hosszú hetekig tartotta lázban a családot. Nem is reméltem ekkora sikert a Gük után, főleg, hogy annál sokkal egyszerűbb játékmenet kidolgozása volt a cél. De egyre biztosabb vagyok benne, hogy a játék élvezete nem a bonyolultságán múlik.



A kulcsos játék szabálya egyszerű, első ránézésre egy négyévesnek sem okoz nehézséget az elsajátítása, de ha jobban elmélyülsz benne kiderül, hogy van benne kihívás. Lehet csak dobálni a kockát, meg lépkedni, de ha rájössz a benne rejlő stratégiai lehetőségekre akkor megizzaszthat egy felnőttet is. Az alapötlet a következő: az ajtókból és falmélyedéskeből álló folyosón haladnak a hős lovagok és lovag högyek. A falmélyedésekben kulcsok “jelennek meg”, ha egy játékos rálép, a kulcs arra az ajtóra “röppen” amelyiket nyitja, de csak akkor tárul fel, ha valamelyik játékos arra a mezőre ér. Ha két ajtó “kinyílik”, folyosót képez, amin át lehet haladni és lerövidíteni a pályát, ez nagyon hasznos, mert rendszerint akkorra már csak kevés kulcs maradt játékban és nem kell órákig lépkedni körbe-körbe, hogy megszerezd a maradékot. A játékosokkal együtt a szellem is mozgásban van és a cél, hogy előbb nyissatok ki három ajtót vagy szerezzetek meg négy kulcsot, mint ő. (Nem, neeeeem számoltam el! Van egy ajtó, ami két kulccsal nyílik – …a vicc kedvéért :-D).  A szellem blokkolhatja a lépéseiteket, bárhonnan elcsenheti a kulcsokat, csak a nyitott ajtókból nem. Persze nektek is van-egy két trükkötök, amivel túl járhattok az eszén. Őrületesen jó versenyfutás lesz a vége! Na nem egymással, hanem együtt a szellem ellen, a kívánságok varázslatos kövéért - sírás nélkül!

 Az új, szokatlan grafikai stílus ráébreszett, hogy igencsak eljárt az idő ez eddig használt ikonjaink felett, így ezeket is felfrissítettem egy kicsit. A másik probléma a logónk… tudjátok: suszternek cipője, grafikusnak meg logója nincs…szóval az arculatunk véglegesítése és a weboldalunk felfrissítése még rám vár, mielőtt belevágnék egy újabb kalandba - a tengerimalacokkal.



I write to amuse the child within me, and can only hope that, other children may have some fun that way too. (Astrid Lindgren)  - We feel the same about games so this could be our motto!

I’ve just completed the graphic design of our new game: The Ghost and the Golden Keys. As a matter of fact, I was surprised by my speed, which made the game ready in record time. Good news, that the printing preparation is about to begin by now. Although my mind is on the next game, the refinement, a bit-to-the-right and a bit-to-the-left moving and the colour correction are coming up next.

This game, like the Gus - despite its simplicity - kept the family excited for a long time. I did not even hope for such a success after developing the Gus, especially because this game was supposed to be much simpler to entertain younger kids. I figured out, that the enjoyment of the game does not necessarily depend on its difficulty.




The rule of the new game is simple at first sight, even a four-year-old does not have difficulty learning it, but if you go deeper in, it turns out to be a pretty challenge. If you feel like, you can just throw the dice and walk around, but if you find out about the strategic possibilities within it, you can be sweat at the end. The basic idea is that the knights and lady-knights walk on the corridor which is made of doors and niches. The golden keys appear on the niches first and when a player moves on that card, the key “flies” to the corresponding door. It doesn’t make it open right now, one of the players has to reach that door to open the door and get the key. If two doors are "opened", they made a corridor and the players can move through it and shorten the way, which is useful if there are only a few keys left in the game and it would be boring to walk around and around for hours to have them. The ghost is on the move as the players and the goal is to open three doors or get four keys before the ghost does. (No, I have counted good! There is a door that needs two keys to open up ... just for a joke :-D). The ghost can block your steps, he can steal the keys from anywhere except the open doors. Of course, you also have two tricks that you can use against him. I’m sure that it will be a crazy race! Not against each other, but together against the ghost, to win the wishes’ magical stone  - without disappointing!

The new, unusual graphics style has made me realize that the time has passed over our icons, so I've refreshed them. The other problem is our logo ... I have to finalize it and refreshing our website as well. This is the most important job before I get into another adventure - with guinea pigs. :-)